1. Introduktion
Tack för ditt intresse för vårt företag, våra produkter och/eller tjänster. När du inleder en relation av något slag med oss anförtror du oss din information.
Syftet med denna integritetspolicy är att förklara för dig vilka uppgifter vi behandlar, varför vi behandlar dem och vad vi gör med dem. Vi tar din integritet på allvar och säljer aldrig listor eller e-postadresser. Eftersom vi är fullt medvetna om att din personliga information tillhör dig gör vi vårt bästa för att lagra dem säkert och behandla dem noggrant. Vi lämnar inte information till tredje part utan att informera dig. Denna information är viktig. Vi hoppas att du läser dem noggrant.
Detta meddelande informerar dig om den information vi behandlar om dig i relation till vår organisation. När vi samlar in denna information agerar vi som registeransvarig och är enligt lag skyldiga att ge dig information om oss, varför och hur vi använder dina uppgifter och de rättigheter du har över dina uppgifter.
2. Övriga tjänster
Denna integritetspolicy täcker inte tredjepartsapplikationer och webbplatser som du kan nå genom att komma åt länkar på vår webbplats. Detta ligger utanför vår kontroll. Vi uppmuntrar dig att läsa integritetspolicyn för alla webbplatser och/eller applikationer innan du lämnar personuppgifter.
3. Vilka är vi?
Alkoofrio Sverige AB, med säte i Terapislingan 40 422 50 Hisings Backa, med skatteregistreringskod SE559482830201, telefon 00460762038922 e-post info@alkoofrio.se ansvarar för att behandla dina personuppgifter som vi samlar in direkt från dig eller från andra källor. är ansvarig för att behandla dina personuppgifter som vi samlar in direkt från dig eller från andra källor.
Enligt lagstiftningen är vårt företag en personuppgiftsansvarig. För att dina uppgifter ska behandlas på ett säkert sätt har vi ansträngt oss för att vidta rimliga åtgärder för att skydda dina personuppgifter.
4. Vem är du?
Enligt lagen är du, den fysiska person som tar emot våra tjänster eller den person som står i en relation av något slag med vårt företag, en ”registrerad person”, det vill säga en identifierad eller identifierbar fysisk person. För att vara helt transparenta kring databehandling och för att du enkelt ska kunna utöva dina rättigheter när som helst, har vi vidtagit åtgärder för att underlätta kommunikationen mellan oss, den personuppgiftsansvarige och dig, den registrerade.
5. Vårt engagemang
Skyddet av dina personuppgifter är mycket viktigt för oss. Det är därför vi har åtagit oss att följa europeisk och nationell lagstiftning om skydd av personuppgifter, i synnerhet förordning (EU) 679/2016, även känd som GDPR, och följande principer:
Laglighet, rättvisa och transparens
Vi behandlar dina uppgifter lagligt och rättvist. Vi är alltid transparenta om den information vi använder, och du är korrekt informerad.
Kontrollen är din
I den utsträckning det är tillåtet enligt lag ger vi dig möjlighet att granska, ändra, radera de personuppgifter du har delat med oss och utöva dina andra rättigheter.
Dataintegritet och syftesbegränsning
Vi använder uppgifterna endast för de ändamål som beskrivs vid tidpunkten för insamlingen eller för nya ändamål som är kompatibla med de ursprungliga. I alla fall är våra syften förenliga med lagen. Vi vidtar rimliga åtgärder för att säkerställa att personuppgifter är korrekta, fullständiga och uppdaterade.
Säkerhet
Vi har implementerat rimliga säkerhets- och krypteringsåtgärder för att skydda din information så bra som möjligt. Kom dock ihåg att ingen webbplats, app eller internetanslutning är helt säker.
6. Ändringar
Vi kan ändra denna integritetspolicy när som helst. Alla uppdateringar och ändringar av denna policy träder i kraft omedelbart efter meddelande, vilket vi kommer att tillhandahålla genom att publicera på webbplatsen och/eller e-postmeddelande.
7. Frågor och önskemål
Om du har frågor eller funderingar kring behandlingen av dina uppgifter, eller vill utöva dina juridiska rättigheter i förhållande till de uppgifter vi har, eller om du har frågor om hur vi hanterar eventuella integritetsfrågor, kan du skriva till oss på e-post:
info@alkoofrio.se
8. Din information
8.1. Vilken typ av information samlar vi in om dig?
När du surfar på vår webbplats, när du gör en beställning, när du skapar ett konto, när du skickar oss en förfrågan via e-post eller kontaktar oss för något annat ändamål och via någon annan kommunikationskanal, kommer du att kommunicera följande personuppgifter till oss, som vi samlar in direkt från dig eller från andra källor, såsom:
Namn och efternamn
Åldras
e-postadress
Telefonnummer
Den tjänst du har inom företaget
Lösenord
Användarnamn
Bankinformation
Vi kan samla in data genom cookies eller annan liknande teknik, såsom:
IP-adress
webbläsare
Annonserna du klickade på
plats
De webbsidor du besöker på vår sida
8.2. Varför samlar vi in denna information?
När du på något sätt interagerar med oss kan du ge oss eller ta emot information från andra källor såsom:
För att ingå eller utföra ett köpeavtal mellan dig och oss;
För att svara på dina frågor och förfrågningar; För marknadsföringsändamål, men endast om vi har ditt samtycke i förväg;
För att tillhandahålla och förbättra de tjänster och produkter vi erbjuder;
För att diagnostisera eller åtgärda tekniska problem;
För att förse dig med reklam och personligt innehåll;
Att försvara sig mot cyberattacker;
För att skapa och/eller underhålla konton; Att följa lagstiftning;
Att fastställa eller hävda en rättighet i domstol;
8.3. Vilken är den rättsliga grunden för behandlingen?
Du har gett ditt samtycke till behandling av personuppgifter
Kom ihåg att du när som helst kan återkalla ditt samtycke genom att följa instruktionerna för att avsluta prenumerationen i varje e-postmeddelande eller genom att skicka en skriftlig begäran till e-postadressen:
info@alkoofrio.se
Behandlingen är nödvändig för att ingå eller fullgöra ett avtal mellan dig och oss
8.4. Hur länge lagrar vi data?
Vi lagrar personuppgifter endast under den period som är nödvändig för att uppfylla ändamålen, dock inte längre än 5 år efter avtalets upphörande eller den senaste interaktionen med oss.
Efter utgången av perioden kommer personuppgifter att förstöras eller raderas från datorsystem eller omvandlas till anonyma uppgifter för att användas för vetenskapliga, historiska eller statistiska forskningsändamål.
Observera att vi i vissa uttryckligen reglerade situationer lagrar data under den period som krävs enligt lag, såsom att bevara fakturor under en period av 10 år.
8.5. Hur delar vi din information med andra?
Vi kan komma att lämna ut dina uppgifter, i enlighet med tillämplig lag, till affärspartners eller andra tredje parter. Vi gör alltid rimliga ansträngningar för att säkerställa att dessa tredje parter har adekvata skydds- och säkerhetsåtgärder på plats. Vi har avtalsklausuler med dessa tredje parter så att dina uppgifter är skyddade. Vi kommer att informera dig om dessa företags identitet före överföringen eller inom rimlig tid och vi kommer att säkerställa att alla överföringar är legitima, baserat på ditt samtycke eller annan rättslig grund.
Vi kan till exempel tillhandahålla dina uppgifter till andra företag, såsom IT- eller telekommunikationstjänsteleverantörer, redovisning, juridiska tjänster och andra tredje parter som vi har ett avtalsförhållande med. Dessa tredje parter väljs ut med särskild omsorg så att dina uppgifter endast behandlas för de ändamål som vi anger.
Vi kan också dela dina uppgifter med affärspartners som ett resultat av en gemensam ansträngning för att tillhandahålla en produkt eller tjänst.
Även om det är osannolikt kan vi komma att sälja verksamheten eller en del av verksamheten i framtiden, vilket kommer att inkludera överföring av dina uppgifter.
Vi kan komma att vidarebefordra uppgifterna till andra parter med ditt samtycke eller enligt dina instruktioner.
Vi kommer även att kunna lämna ut dina personuppgifter till åklagarmyndigheten, polisen, domstolarna och andra behöriga statliga organ, baserat på och inom gränserna för lagbestämmelserna och som ett resultat av uttryckligen formulerade önskemål.
Vi kommer att säkerställa, inom rimliga gränser, att dina uppgifter inte lämnar Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, men i den mån vi överför data till länder utanför EES kommer vi i alla fall att säkerställa att överföringarna är legitima, baserat på ditt uttryckliga samtycke eller annan rättslig grund.
9. Vilka är dina rättigheter?
Dina rättigheter enligt GDPR-förordningen är följande:
Rätt att återkalla samtycke
Rätten att bli informerad om behandlingen av dina uppgifter
Rätt till tillgång till data
Rätten att rätta felaktiga eller ofullständiga uppgifter
Rätten till radering (”rätten att bli glömd”)
Rätten till begränsning av behandlingen
Rätten att överföra de uppgifter vi har om dig till en annan operatör
Rätt att invända mot databehandling
Rätten att inte bli föremål för ett beslut som enbart baseras på automatiserad behandling, inklusive profilering
Rätten att ställas inför rätta
Rätt till klagomål hos en tillsynsmyndighet
Observera att:
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till direktmarknadsföring genom att följa instruktionerna för att avsluta prenumerationen i varje mejl/sms eller annat elektroniskt meddelande.
Om du vill utöva dina rättigheter kan du göra det genom att skicka en skriftlig, undertecknad och daterad begäran till e-postadressen: info@alkoofrio.se.
De rättigheter som anges ovan är inte absoluta. Det finns undantag, därför kommer varje mottagen begäran att analyseras för att avgöra om den är motiverad eller inte. I den mån begäran är motiverad kommer vi att underlätta utövandet av dina rättigheter. Om begäran är ogrundad kommer vi att avslå den, men vi kommer att informera dig om skälen till avslaget och om dina rättigheter att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten och att gå till domstol.
Vi kommer att försöka svara på din förfrågan inom 30 dagar. Tidsfristen kan dock förlängas beroende på olika aspekter, såsom förfrågans komplexitet, det stora antalet förfrågningar som tas emot eller omöjligheten att identifiera sig inom en användbar period.
Om vi trots våra ansträngningar inte kan identifiera dig och du inte förser oss med ytterligare information för att identifiera dig är vi inte skyldiga att följa begäran.
10. Frågor, förfrågningar och utövande av rättigheter
Om du har frågor eller funderingar kring behandlingen av dina uppgifter eller vill utöva dina lagliga rättigheter eller har andra integritetsproblem kan du skriva till oss på e-postadressen: info@alkoofrio.se.
Grattis! Du har nått slutet! Vi är glada att du tog dig tid att lära dig hur vi skyddar din personliga information.
Om du vill skicka oss en begäran om utövande av rättigheter över personuppgifter, vänligen ladda ner formuläret för begäran om registrerade. För mer information vänligen se guiden för registrerade rättigheter.
Ami Store tolererar inte spam.
Vi försöker bidra så mycket vi kan till kampen mot SPAM och vi försöker utbilda människor om detta fenomen.
1. Vad är SPAM?
Definition: SPAM (på engelska) hänvisar i allmänhet till elektroniska meddelanden som skickas till en mängd mottagare för reklam eller olagliga ändamål utan deras medgivande.
Vad faller inom denna kategori:
oönskade reklammeddelanden
meddelanden som syftar till att begå bedrägeri genom att erhålla konfidentiell information.
Alla dessa typer av meddelanden är ett slöseri med tid, energi och resurser för mottagare, tjänsteleverantörer och Internetanvändare. Alla e-postkontoinnehavare har märkt att detta fenomen har kommit utom kontroll.
Statistiken visar att oönskade meddelanden under det senaste året representerade cirka 70 % av den totala e-posttrafiken.
2. Vilka villkor måste kommersiell kommunikation uppfylla för att vara laglig?
Enligt art. 12 i lag nr. 506/2004 och art. 6 i lag nr. 365/2002 om elektronisk handel är det förbjudet att utföra kommersiell kommunikation med hjälp av automatiska samtals- och kommunikationssystem, via fax eller elektronisk post eller någon annan metod som använder elektroniska kommunikationstjänster avsedda för allmänheten (SPAM-meddelanden), om inte mottagaren har, i förväg, uttryckligen samtyckt till att ta emot sådana meddelanden.
Mottagarens samtycke kan styrkas med vilket bevis som helst, men bevisbördan vilar på avsändaren.
Samtycket som kommuniceras genom ett meddelande som skickas via e-post är giltigt uttryckt om följande villkor är uppfyllda kumulativt:
skickas från brevlådan där mottagaren önskar ta emot kommersiell kommunikation;
ämnet för meddelandet består av sammanlänkningen av texten ”JAG ACCEPTERAR KOMMERSIELL KOMMUNIKATION FRÅN PARTEA”, skriven med versaler, och namnet eller beteckningen på den person på vars vägnar de kommersiella meddelandena kommer att skickas.
Det viktiga är att mottagaren har rätt att när som helst återkalla samtycke genom ett enkelt meddelande som skickas till avsändaren, och återkallande av samtycke på elektronisk väg måste ge sina effekter senast 48 timmar från det att förfarandet inleddes.
Leverantören har skyldighet att implementera ett kostnadsfritt förfarande, tillgängligt även på elektronisk väg (vi förstår här inklusive ett e-postutbyte), genom vilket mottagaren kan återkalla sitt samtycke. Leverantören ska offentliggöra förfarandet för återkallande av samtycke på sin egen webbplats och i meddelanden som innehåller kommersiell kommunikation.
Kommersiell kommunikation måste uppfylla vissa villkor:
Ämnet för meddelanden som skickas med elektronisk post, som utgör kommersiell kommunikation, måste börja med ordet ”ANNONS/ERBJUDANDE/RABTER” skrivet med versaler, med undantag för nyhetsbrevet.
Kommersiell kommunikation måste innehålla minst följande information om den person för vars räkning de görs:
fullständigt namn eller beteckning;
personlig sifferkod eller unik registreringskod, allt efter omständigheterna;
hemvist eller huvudkontor;
telefon- och faxnummer;
e-postadress.
Kommersiell kommunikation som utgör en informationssamhällets tjänst eller en del av den, i den utsträckning det är tillåtet, måste uppfylla minst följande villkor:
vara tydligt identifierbar som sådan;
den fysiska eller juridiska person för vars räkning de görs för att vara tydligt identifierade;
kampanjerbjudanden, såsom rabatter, priser och gåvor, ska vara tydligt identifierbara och de villkor som måste uppfyllas för att få dem för att vara lättillgängliga och tydligt presenterade;
tävlingar och reklamspel ska vara tydligt identifierbara som sådana, och villkoren för deltagande ska vara lättillgängliga och tydligt presenterade;
andra villkor som ställs av gällande lagbestämmelser.
3. Åtgärder som vidtagits av organisationen
Organisationen åtar sig att inte göra oönskad kommersiell kommunikation.
All kommersiell kommunikation kommer att baseras på individens samtycke, om inte annat föreskrivs i lag.
Tekniska åtgärder kommer att genomföras så att samtycket kan återkallas lika enkelt som det gavs.
I vilket fall som helst kommer återkallelsen av samtycket att träda i kraft inom högst 48 timmar.
Varje nyhetsbrev kommer att ha ett avregistreringsalternativ, och alla sms kommer att ha ett sätt att återkalla samtycke, antingen länk, telefonsamtal eller sms.
4. Konsekvenser
Underlåtenhet att följa denna policy av företagets anställda eller andra externa samarbetspartners kan leda till disciplinära sanktioner (inklusive uppsägning av anställningsavtalet), uppsägning av kontrakt och, beroende på omständigheterna, talan i domstol för full återvinning av skador som orsakats företaget som ett resultat av underlåtenhet att följa denna policy. När det finns misstanke om olaglig verksamhet (såsom till exempel stöld av dokument, kopiering, distribution, överföring av databaser) kommer företaget att rapportera brottsligheten till de brottsbekämpande myndigheterna för att åtala gärningsmannen.
Denna policy kommer att uppmärksammas av alla anställda, samarbetspartners, affärspartners eller andra tredje parter av företagets ledning.
Fit and shred skickar inte meddelanden till personer som inte uttryckligen har begärt att få meddelanden från oss.
Vi kommer inte att skicka irrelevanta länkar till andra webbplatser, bloggar, forum, eller ens till wowpc.ro, som kommer utanför sammanhanget av diskussionen eller förfrågningar från våra kunder.
Vi kommer inte automatiskt att prenumerera webbplatsbesökare och/eller kunder på nyhetsbrevet. Prenumerationsproceduren är av dubbel opt-in-typ och innebär först och främst en prenumerationsförfrågan och sedan en prenumerationsbekräftelse för nyhetsbrev. På så sätt säkerställer vi att ingen kan prenumereras på nyhetsbrevet mot sin vilja, oavsett om begäran görs av misstag, med avsikt eller av någon annan.
Om du har fått ett kommersiellt meddelande i PlusMags namn men som inte kommer officiellt från oss, vänligen skicka oss meddelandet precis som du fick det på mailadressen info@alkoofrio.se.
Inkludera i rubriken uppgifter om avsändaren och all annan information som du anser vara användbar för utredningen.